Monday and a busy week ahead

Det är tur att man är superwoman.. ;-)

Mycket ska jag ialf hinna med: 10 timmars-dagar på kontoret kommer nog inte bli ovanligt den här veckan..busy busy..(imorgon blir en extra spännande dag då ska jag bl.a. på frukostmöte och lyssna på Mark Comerford) och så ska jag hinna träna, hinna plugga spanska, hinna umgås med nära och kära, städa, fixa m.m. Det är verkligen tur att den här detoxen jag följer verkligen verkar göra att jag blir piggare!!

Dagens middag blir ugnsbakad lax med kryddigt råris och groddar till, mums! Här får ni receptet på riset om ni vill testa!

Kryddigt råris

6 pers

2 msk olivolja
1 morot, tärnad
1 selleristjälk, tärnad
1 purjolök, sköljd och skivad
5 dl råris
1 l hönsbuljong (ev mer om det behövs)
1 tsk spiskummin
1 tsk kanel

Hetta långsamt upp olivoljan och tillsätt morot, selleri och purjolök. Fräs ungefär en minut och rör om då och då. Blanda i ris och kryddor och tillsätt hönsbuljong. Lägg på lock och låt koka i svag värme tills riset är färdigt, ungefär en timme och femton minuter. Tillsätt eventuellt mer hönsbuljong.

NJUT!


Helt frälst är jag - min nya matbibel


Kommentarer
Postat av: LINA K - SKRIVER SKRÄCKROMAN!

Hoppas du hinner göra allt du ska ha gjort under veckan! =) Detox är perfekt för att bli piggare, körde en sån under 10 dagar efter jul och nyår!

2011-02-08 @ 11:11:41
URL: http://eimk.blogg.se/
Postat av: sara

låter bra! :)



ja verkligen nice med bar mark.. :)

2011-02-08 @ 18:42:24
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Åh år det den boken du "går efter" den har jag ju sett i massor av bokhandlar. Nästa gång äger jag nog en själv.

2011-02-08 @ 19:12:09
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0