mindfulness

Igår lämnade jag kontoret strax efter 17.30 och drog till gymmet. Hade bokat in mig på ett yogapass och det fick inleda min långhelg. 

Gymlokalen ligger på en höjd och det finns ett stort panoramafönster så man har utsikt över en del av stan. Yogainstruktören tände också flera stora ljus på ljusfat som hon hade med sig. Det tillsammans med den speciella musiken (om man nu kan kalla det musik) bidrog ytterligare till känslan av lugn och meditation och min hjärna och min kropp började slappna av så smått. Sedan följde 55 min av styrke, stretch och balansövningar med meditation som avslutning.

Yoga är verkligen bra för mig då jag är ganska så stel och har muskler som behöver tänjas ut ofta och min hjärna får en chans att koppla ifrån alla tankar på jobb etc.

Ett av mina mål inför det här året är att gå på yogapassen på gymmet oftare och även börja utöva yoga/meditation själv igen utan instruktör.



Bild: weheartit


Kommentarer
Postat av: Art By Tina/Tina Axelsson

Försökte mig på det där med yoga flera gånger förra året, men min kropp reagerar inte alls på energin, jag blir bara trött och seg - och kunde sova hur länge som helst efteråt.

2011-01-06 @ 18:21:32
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Anonym

sv: skulle vilja prova på yoga..tror det skulle falla mig i smaken.



Om du är intresserad av mindfulness skrev jag nyss ett inlägg om en övning i min blogg :)

2011-01-08 @ 15:18:25
URL: http://ellinorejonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0