London 24-27 april

Den här tiden vill man helst bara leva i nuet så mycket som möjligt men klart jag ska försöka hinna sammanfatta Londonresan också. Det började ju mindre bra med att jag upptäckte på lördagen att mitt pass hade gått ut! Hade inte haft en tanke på det sedan jag reste till Malta i slutet på augusti förra året och den här resan blev ju bestämt i all hast. Så det var minst sagt lite ångestfyllt innan jag fick tag på polis, kunde få klarttecken att åka till en polisstation som fixar provisoriska pass, sen strulade passmaskinen såklart haha men tills slut så löste det sig! Stort plus till de som jag pratade med/träffade inom polismyndigheten, snacka om service och trevligt bemötande! :)

Väl i London sedan (vi flög från Köpenhamn) så blev det bara trevligheter ialf. Jag hade hittat ett jättebilligt(!!!) hotell i Bayswater precis innan Notting Hill (och då snackar vi verkligen jättebilligt 200 kr per natt och frukost ingick) så var lite orolig över standarden..men hade inte behövt oroa oss..rummen var ju iofs inte särskilt rymliga men vi hade balkong, allt var rent och fräsch & mysigt! :) F är student och vi var överens om att vi bara ville ha någonstans att sova typ och lägga pengarna på en massa annat istället och så blev det ändå så bra standard! Sånt gillas!

De 3 dygnen i London (kom dit vid lunchtid söndagen och flög hem strax efter lunchtid på onsdagen) gick snabbare än vi ville men roligt hade vi! Det blev seightsing (Vaktbyte vid kungliga stallet, buckingham palace, westminister där de gifte sig i fredags, Tower Bridge etc etc etc) för F som aldrig varit i London och jag hängde med på en hel del av det jag också för att hon skulle slippa uppleva allt själv, det blev också såklart shopping (Primark&Topshop+Boots var måsten för mig), fikande på starbucks,nero m fl, middagar&pubande i SOHO bland annat, fish&chips+ pimms (love pimms så gott, typisk engelsk sommardryck!!) på Shakespears pubs uteservering en härligt solig och varm tisdag, cyklande i underbara Hyde Park(man kan hyra cyklar nu för en pund/24 h och det finns många olika dockstationer där man kan ställa cykeln), snack med trevliga Londonbor och kvällen innan vi åkte hem gick vi även på musikal på Her majesty's theatre och såg Fantomen på Operan! Så bra!!! :)

Ska försöka göra ett bildkollage till det här inlägget senare idag! Uppdaterar med bilder senare alltså! Hoppas ni får en toppenfin söndag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vilken tur att det löste sig med passet!! puh... :) vi ska oxå flyga från köpenhamn! jag resonerar oxå så att hellre lägga pengarna på annat kul, tex shopping ;) istället för ett flashigt boende! du får slänga upp lite bilder oxå :)

tack för din kommentar o ha en fin söndag!

2011-05-01 @ 10:34:59
URL: http://fabulousprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0